Khamis, 27 September 2012

Hujan di petang hari, menggamit memori...2007


Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera

Hujan di petang hari,
menggamit memori.......................

Ramai ngat hok nanye mana video banjir dulu-dulu. Arini ande pulok pegawai BTPN Pahang yang ceria datang melawat nok tengok video. Koi dah uplod, hok deme pulok nok nengoknya. Selamat menonton...

Rabu, 19 September 2012

Cerita Raya Di Bulan Zulkaedah...

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah, pada 2 September yang lepas warga Attaqwa dengan seronoknya telah merayakan hari raya secara formal di sekolah dengan berbaju raya. Untuk kesekian kalinya, murid amat gembira dengan sambutan yang diadakan, manakala guru pula sengih-sengih badak pun turut gembira. Itulah kehidupan, bila kita bersedih, kita berduka, bila kita suka, kita bergembira. Ucaplah syukur pada Allah atas segala kurniaannya.

Seperti setiap tahun sudah-sudah, sesi bergambar lah yang ditunggu-tunggu. Cuaca pagi suam-suam nescafe Oldtown, menjadikan sesi kali ini berjalan lancar dan tiada setitik peluh ditemui. Paling bergembira dengan sesi bergambar tahun ini adalah encik Amirul Mukmin. Entah apa yang merasuknya, gambar kali ini banyak menyelitkan aksi-aksi beliau semasa program dijalankan.

Nasi beriani air sirap,
aktiviti pula tiada hambar,
nilai murni sudah diterap,
moh kita layan gambar...

Doa dulu.

Warna-warni aidilfitri.

Salam Takziah

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.


Seluruh warga At-Taqwa mengucapkan salam takziah kepada Haris Fikri (Darjah 4) atas kehilangan nenda yang dikasihi dalam kejadian kebakaran sebuah rumah di Kerdau, Temerloh pada 18 September 2012. Takziah juga buat Puan Intan dan keluarga atas kehilangan ini. Didoakan semoga roh Almarhumah dicucuri rahmat Allah Ta'ala, diampuni segala dosanya dan ditempatkan bersama para solehin.



Isnin, 17 September 2012

Giliran Majlis Khatam Al Quran dan Penyampaian Hadiah

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Khatam Al Quran, ini kali pulak masuk la. Huhu. Lama ngat gambar  ni bersarang dalam external hard disk saya. Kalau la hard disk tu boleh bercakap, mau je dia cakap ' sian bebudak kat luar nu, dari aritu soh masuh tak masuk jugak'. Bukan saya taknak masuk, admin dah lantik ramai tukang-tukang karang, tapi tengok gayanya yang dilantik tu pon lebih sibuk plak dari saya. heheh. Jangan marah ye kawan-kawan.

Adapun majlis ini diadakan serba sederhana. Tidaklah meriah sangat, tidaklah suram sangat. Sejuk-sejuk pepsi orang cakap. Adalah serba sedikit gambar di bawah ni untuk tatapan semua. Mana yang takde tu, ce kabo, boleh saya carikan. Banyak sebenarnya, dalam 500 gambar tak salah. Tapi kat sini saya masukkan sikit jela.

Moh layan...

Persiapan untuk dibahagikan kepada semua murid. Tak menang tangan weh.

Terliur jugak masa 

Sabtu, 15 September 2012

Segalanya Ketentuan Allah...(tinta buat Nazmi dan Mama Nazmi)

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Sayu. Tiada kata. Hanya kaku. Innalillahi Wa Inna Ilaihi Roji'un. Sebaris doa dilafazkan kemudian, semoga roh bapa dan adik kepada Khairin Nazmi (Darjah 2) iaitu Almarhum Khairul Azhar bin Hashim dan Muhammad Amiruddin dicucuri rahmat Allah Ta'ala. Mereka terlibat dalam kemalangan sehari sebelum syawal 1433H baru-baru ini.

Layan la apa saja...

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Sebelum ni saya dah masukkan gambar sekitar program tadarrus dan hafazan surah. Kali ni moh kita layan gambar persiapan majlis iftar jama'ie pulak. Wokme ande?hehehe


Kebersihan tanggungjawab bersama.

Raji anak-anak kita ni.

Nak tunjuk jugak!

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Apa khabar semua? Pertamanya tak terlewat lagi saya mengucapkan selamat hari raya kepada semua. Bukan apa, saya dah malu nak bagitau, tapi macam ni la keadaanya, yang penting blog kita tk berhabuk...heheh. Saya tetap akan update walaupun lewat, mungkin orang kata dah basi, tapi bagi saya, asal ada permintaan saya tetap akan masukkan, tunaikan permintaan anak-anak yang penting. Maaf sekali lagi saya pohon.

Bulan puasa dah lepas, tapi kali ni saya nak tunjuk jugak gambar program tadarrus di sekolah kami ini. Haaa bukan tunjuk benda bukan-bukan yek Ustaz Syahirman....Moh weh!

Sejuk perut mak yang ngandung dapat anak macam ni...

Kecik-kecik macam ni kita dah kena bagi mereka biasa mengaji.

Isnin, 10 September 2012