Ahad, 8 Januari 2012

Seronok Bersama (edisi khas gambar terbanyak bercerita;setelah ditokok tambah)

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Bukan susah nak cari pahala. Senang. Begitu juga dengan dosa, juga senang. Moga perkara yang membawa  diri kita kepada dosa dijauhkan, insya Allah. Minggu akhir cuti persekolahan lalu, kami para guru menganjurkan gotong royong mengemas sekolah sebagai persiapan menghadapi sesi persekolahan 2012. Mereka ikhlas, seronok, lihat dari wajah. Wajah anak-anak yang bersih ini, semakin bercahaya hendaknya dengan pahala kurniaan Allah.

Bukan senang nak lihat anak-anak seusia mereka bersama-sama mengangkat meja, kerusi, mengemas dan lain-lain lagi. Semoga amalan mereka ini diterima Allah dan kami para guru mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang terlibat dalam menjayakan gotong royong ini.Tanpa kalian, kerja-kerja mengemas peralatan di sekolah kita mungkin tidak dapat diselesaikan dalam masa yang singkat. Terima kasih. Gambar ada....don wori.



Ni nak tolak ke depan ke belakang?


Aksi bersahaja Arfan dan Aiman kita memunggah meja.

"Ni meja ni buat kat rumah saya je, kalau nak oder bagitau,harga kawan-kawan" kata Ustaz Sahran.



Hayani dan Mashitah, datang semata-mata nak mengangkat semua meja,tak bagi orang lain angkat.

Jangan tiru aksi merbahaya ini,perlu dapat bimbingan daripada guru kaunseling.

"Ayah koi soh amik se meja, jangan kabo ke orang lain yak" kata Amirul pada Amir antara percaya atau tidak.

Dua orang jejaka ini pernah digosipkan dengan orang kampung sebelah.

"Koi mampu punggoh se-se je buku nih" kabo di cikgu siti.

"ntoh mende aok embebe simoh weh" bisik cikgu noriza dalam hati.

Peragawati belajo kawat gemalai.

"terus!terus! jangan kona-kona" jerit syaqir.

Hamzah ada la, rugila wokme qilah dan aina takde.hehehehe

Raptai dengo taklimat.

kan main kak sinoh te nok jugek nunjuk ngangkat barang, ingat deme berdua depan ni anje.

lihatlah dunia, ibu mengandung juga turut bersama berganding bahu mengemas sekolah. lihatlah, lihatlah...oh.
(orang belakang tu takde kaitan ngan ayat di atas).

kilat lantai te aok nyapu piah wei.

Aduiii, jejaka ni pandang gak kamera, tersenyum sengih plok te, rugila aokme aqilah n aina weh.

Makan-makan, minum-minum.

Ketua Jawatankuasa Makanan mengambil makanan.heheheh

Abang Medan, jejaka yang suka bawak bekal guna bakol, banyok amat bekalnye.

Amboh minum air, tak senonoh amat lupe ke rodong te.

"ooooooooooooiiii ye koi dahge rase nok nelan air kolam nu"cerita cikgu norlizan penoh emosi.

"kecoh,bihun pon nak kene bagi-bagi ngan lain, aku sorang bolehlah makan seme tu"kata cikgu julina penuh rajuk.

Ni iklan baju muslimah,boleh dapatkan di no 24 kg paya pule,rm14.40 selai.

senyum dah dia dapat makan bihun setapewer.

Abih lagi toner,geram toi. (macam dah takde ayat lain nisak ni).

Beg tangan tetap kene jaga walopon makan bihun.

Kaki muka tak nampak tu cikgu zaimi.

ade jugek kang kene lambung ngan almari ni,jap ke kanan jap ke kiri.

Ni berlakon je sebenarnye, pase nak bergambo.

Ni pon sama berlakon, bukan kenyataan.

Yang pade baju ade no 3 tu je yang berlakon.

Ni bukan stakat berlakon, tapi mengambil kesempatan nak nunjuk jam baru beli (sebelum kemalangan depan skolah)

ah ye kak simoh,nyapu sampe tekoyok tiko getoh.

Geng maju mara ke depan., takkan undur!

'Orang kabo muka koi bile senyum macam Ustaz Don" kata Abang Mirol.

Tiga beradik, sentiasa di hati attaqwa.

Hanafi mengambil kesempatan bergambar dengan jejaka-jejaka emsem attaqwa (jejaka emsem lain yang tiada dalam gambar ialah man dan mirol).

pesta buku tulis.

cara suap lebih kurang cara menguap.cuma bila menguap tak perlu mengunyah.

"eeeei simpang 44 weh, takde kerje koi nok jual buku-buku ni" tegas cikgu mohaiza penoh merah di hidung.

Oooo kat sini kereta sorong ni,pulangkan smula!

Jejaka 100 tambah.

perrrggghhh, lengan beso dari betih.

Semua ayat bergambar di atas gurauan semata-mata, kalau ade yang tak kena,mohon maap.jumpa lagi ya...














2 ulasan:

  1. nadatul aqlieyma15 Mei 2012 2:24 PTG

    haha... luce btul komen2 tu. sakit perut tergelak2

    BalasPadam
    Balasan
    1. waktu bila pulak ni ?? ada gotong royong ? x dapat nak sertai ...

      Padam