Sabtu, 14 November 2009

PERSIAPAN AKHIR TAHUN

السلام عليكم ورحمة الله

Minggu depan merupakan minggu terakhir persekolahan bagi seluruh sekolah-sekolah rendah dan menengah di Malaysia. Minggu ini merupakan minggu yang paling sibuk buat warga kerja SRAAT. Ini memandangkan apabila akhir tahun menjelma, guru-guru dan kakitangan berhempas pulas mengemas barang dan peralatan penting sekolah sebagai persiapan menghadapi banjir yang berkemungkinan akan berlaku.

Sebenarnya, guru-guru dan kakitangan telah mula bertungkus lumus mulai seminggu sebelum peperiksaan akhir tahun diadakan. Keadaan ini menyebabkan kekangan waktu mula dirasai. Minggu terakhir juga, keputusan peperiksaan akhir tahun akan dikeluarkan kepada semua murid dari Tahun Satu hingga ke Tahun Enam. Keputusan yang paling mendebarkan, sudah pasti keputusan UPSR bagi Tahun Enam dan UPSRA bagi Tahun Lima.

Keputusan UPSR dan UPSRA akan diumumkan pada 18 November 2009 (Rabu) ini. Sudah pasti,penunggu setia keputusan ini adalah guru dan murid yang terlibat dengan peperiksaan tersebut. Pada hari terakhir persekolahan juga, satu majlis perpisahan akan diadakan untuk murid Tahun Enam yang akan pergi meninggalkan kita menuju ke peringkat pengajian yang lebih tinggi.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan